HOOFDPIJN INSPANNING • 4 VEEL VOORKOMENDE OORZAKEN VAN HOOFDPIJN TIJDENS OF NA WORKOUTS

REDEN #1: DUURZAME, INSPANNENDE OEFENING
Primaire hoofdpijn veroorzaakt door zware lichamelijke activiteit wordt inspanningsoefening of inspanningshoofdpijn genoemd. Deze worden beschreven als kloppende, migraine-achtige pijn over het hele hoofd (bilaterale hoofdpijn) en duren tussen de vijf minuten en 48 uur. Een extreme inspanningshoofdpijn kan ook braken en problemen met het gezichtsvermogen veroorzaken. Het is belangrijk om door inspanning veroorzaakte hoofdpijn serieus te nemen.HOOFDPIJN PREVENTIE
Inspanningshoofdpijn ontstaat vaak als u uw warming-up overslaat, uw training te inspannend is of uw lichaam oververhit raakt. Dat kan hoge temperaturen binnen of buiten zijn, of wanneer u zich op grote hoogte bevindt, zoals tijdens een zware wandeling in de bergen.

Een manier om inspanningshoofdpijn te voorkomen, is door de intensiteit van uw trainingen te verminderen. Deze tips voor hardlopen in de zomer kunnen je helpen de hitte het hoofd te bieden en uitdroging te voorkomen.

REDEN #2: SLECHTE HOUDING
Een slechte houding, stress en een slechte vorm tijdens het sporten kunnen spanningen veroorzaken, wat kan leiden tot hoofdpijn tijdens of na het sporten. Spanningshoofdpijn wordt beschreven als een constante pijn die meestal aan beide kanten van het hoofd wordt gevoeld.

HOOFDPIJN PREVENTIE
Controleer uw vorm tijdens trainingen en uw houding gedurende de dag. Lees deze tips over de juiste hardloopvorm en wees je bewust van de meest voorkomende fouten die worden gemaakt tijdens lichaamsgewichtoefeningen.

Probeer warmte, massage of doe oefeningen om nekpijn te verlichten om je spieren te ontspannen als je hoofdpijn krijgt na het sporten.

Leave a Reply

Your email address will not be published.